≡
▲
Neem contact op: +31 546 67 10 31
Contact |
Diensten | Projecten | Over ons | Nieuws Offerte aanvragen
Meer weten? +31 546 67 10 31 Of stuur een e-mail
Onderzoek op het spoor: werkzaamheden
  • Veiligheid op het spoor
  • Voorbereiden buitendienststelling
  • Sonderingen en boringen op en bij het spoor
  • Ballastonderzoek
  • Offerte aanvragen
Diensten / Onderzoek op het spoor / Veiligheid op het spoor

Veiligheid op het spoor

Onderzoek op of bij het spoor brengt risico’s met zich mee. Niet alleen vanwege langsrazende treinen, maar ook vanwege hoogspanningskabels op de grond en bij bovenleidingen. Hoogveld Geonius heeft jarenlange ervaring met spoorwerkzaamheden en is zich bewust van de gevaren.

Onze medewerkers beschikken over een Digitaal Veiligheidspaspoort (DVP), de juiste signalerende kleding en persoonlijke beschermingsmiddelen en andere benodigde veiligheidsmaatregelen die u van ons mag verwachten.

Bij werkzaamheden op of bij het spoor is vooral de voorbereiding belangrijk. Wanneer we op of nabij het spoor gaan werken:

  • is ons personeel juist geïnstrueerd om de werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren, onder andere voor het voorkomen van kabelschade
  • houden we rekening met de verschillende veiligheidszones, waar verschillende soorten documenten, vergunningen en toestemmingen bij horen
  • volgen we de kabelprocedure
  • hebben we overleg met de inspecteur ondergrondse infra
  • verzorgen we de werkvergunning
  • regelen we de buitendienststelling
  • kunnen we OOO-onderzoek (Opsporing Ontplofbare Oorlogsresten) in eigen beheer uitvoeren
  • stellen we de benodigde veiligheidsplannen op, inclusief RI&E (risico-inventarisatie en -evaluatie)

Ook bij geotechnisch onderzoek op en bij tram- en metrolijnen zijn wij op de hoogte van de geldende procedures. Deze zijn anders dan bij onderzoek op het treinnetwerk.

  • Sonderingen
  • Bomdetectie
  • G-waarden onderzoek
  • Geluids- en trillingsmeting
  • Geohydrologisch en infiltratieonderzoek
  • Grondboringen en pulsboringen
  • Handsonderingen
  • Hellingsmeting / inclinometing
  • Inpandig sonderen
  • Opsporen kabels en leidingen
  • Schade- en funderingsherstel
  • Seismisch sonderen
  • Slagsonderingen
  • Sonderen met cameraconus
  • Sonderingen voor bedrijven en overheid
  • Sonderingen voor particulieren
  • Geotechnisch advies
  • Advies herstel funderingsschade
  • Advies sleufloze technieken: gestuurde boringen
  • Akoestische controle funderingspalen
  • Bemalingsadvies
  • Bouwputadvies
  • Funderingsadvies
  • Heitoezicht
  • Infiltratieadvies
  • Milieukundig bodemonderzoek en advies
  • Onderzoek op het spoor
  • Ballastonderzoek
  • Sonderingen en boringen op en bij het spoor
  • Veiligheid op het spoor
  • Voorbereiden buitendienststelling
  • Grondwatermonitoring
  • Meetnetten
  • Peilbuizen plaatsen
  • Waterspanningsmeters en online monitoringstools
  • Archeologie
  • Onderzoek op het water
  • Boringen op het water
  • Damwanddieptedetectie
  • Sonderingen op het water
  • Infra
  • Landmeetkunde
  • Techniek en innovatie
  • 2009: Ontwikkeling spoorsondeerunit
  • 2012: Ontwikkeling mini-sondeerrups
  • 2013: Ontwikkeling HD-cameraconus
  • 2014: Ontwikkeling hef-sondeereiland
  • 2016: Ontwikkeling sonische sondeerconus en plug and play sondeerset voor boorstellingen (Drill’n CPT)
  • 2018: Aanlevering onderzoeksdata BRO als eerste bedrijf in Nederland
  • 2018: Oprichting Hoogveld Rail
  • 2019: Ontwikkeling nieuwe sondeermethode naast spoor
  • 2020: Nieuw ontwerp en design spoorsondeerunit: BC100 Boxed CPT Crawler
  • 2021: Ontwikkeling onderzoek ballastdefragmentatie
  • 2021: Ontwikkeling Parvus CPT: compact sondeertoestel kleine sondeerconus
  • Over ons
  • Projecten
  • Nieuws
  • Contact
Privacyverklaring