≡
▲
Neem contact op: +31 546 67 10 31
Contact |
Diensten | Projecten | Over ons | Nieuws Offerte aanvragen
Meer weten? +31 546 67 10 31 Of stuur een e-mail
Ontwikkelingen
  • 2021: Ontwikkeling onderzoek ballastdefragmentatie
  • 2021: Ontwikkeling Parvus CPT: compact sondeertoestel kleine sondeerconus
  • 2020: Nieuw ontwerp en design spoorsondeerunit: BC100 Boxed CPT Crawler
  • 2019: Ontwikkeling nieuwe sondeermethode naast spoor
  • 2018: Oprichting Hoogveld Rail
  • 2018: Aanlevering onderzoeksdata BRO als eerste bedrijf in Nederland
  • 2016: Ontwikkeling sonische sondeerconus en plug and play sondeerset voor boorstellingen (Drill’n CPT)
  • 2014: Ontwikkeling hef-sondeereiland
  • 2013: Ontwikkeling HD-cameraconus
  • 2012: Ontwikkeling mini-sondeerrups
  • 2009: Ontwikkeling spoorsondeerunit
  • Offerte aanvragen
Diensten / Techniek en innovatie / 2021: Ontwikkeling onderzoek ballastdefragmen...

2021: Ontwikkeling onderzoek ballastdefragmentatie

Recent is Hoogveld Geonius gestart met ballastdefragmentatieonderzoek. Ballast slijt met de jaren. Door zware treinen die trillingen veroorzaken vergruist de ballast en ook door wind ontstaat er erosie in de ballast. Door de slijtage stromen kleine deeltjes met regenwater de bodem in. Het ballastbed kan daardoor vollopen, waardoor water niet meer goed wegstroomt en verzakkingen in het spoor kunnen ontstaan.

 

Om deze reden wordt het ballastbed van het spoor om de zoveel jaar preventief vernieuwd door ProRail. Om kosten te besparen en het spoor nog veiliger te maken, is met ons onderzoek naar ballastdefragmentatie geen preventief onderhoud meer nodig.

 

Met behulp van een digitale zakbaak die in het spoor wordt geplaatst, meten we op afstand de zetting. Zo kunnen veranderingen in de hoogte van het ballastbed online gemonitord worden. Daarnaast meten we met een speciale sondeerconus de wrijving in het ballastbed. Op dit moment wordt onze methode nog getest.

  • Sonderingen
  • Bomdetectie
  • G-waarden onderzoek
  • Geluids- en trillingsmeting
  • Geohydrologisch en infiltratieonderzoek
  • Grondboringen en pulsboringen
  • Handsonderingen
  • Hellingsmeting / inclinometing
  • Inpandig sonderen
  • Opsporen kabels en leidingen
  • Schade- en funderingsherstel
  • Seismisch sonderen
  • Slagsonderingen
  • Sonderen met cameraconus
  • Sonderingen voor bedrijven en overheid
  • Sonderingen voor particulieren
  • Geotechnisch advies
  • Advies herstel funderingsschade
  • Advies sleufloze technieken: gestuurde boringen
  • Akoestische controle funderingspalen
  • Bemalingsadvies
  • Bouwputadvies
  • Funderingsadvies
  • Heitoezicht
  • Infiltratieadvies
  • Milieukundig bodemonderzoek en advies
  • Onderzoek op het spoor
  • Ballastonderzoek
  • Sonderingen en boringen op en bij het spoor
  • Veiligheid op het spoor
  • Voorbereiden buitendienststelling
  • Grondwatermonitoring
  • Meetnetten
  • Peilbuizen plaatsen
  • Waterspanningsmeters en online monitoringstools
  • Archeologie
  • Onderzoek op het water
  • Boringen op het water
  • Damwanddieptedetectie
  • Sonderingen op het water
  • Infra
  • Landmeetkunde
  • Techniek en innovatie
  • 2009: Ontwikkeling spoorsondeerunit
  • 2012: Ontwikkeling mini-sondeerrups
  • 2013: Ontwikkeling HD-cameraconus
  • 2014: Ontwikkeling hef-sondeereiland
  • 2016: Ontwikkeling sonische sondeerconus en plug and play sondeerset voor boorstellingen (Drill’n CPT)
  • 2018: Aanlevering onderzoeksdata BRO als eerste bedrijf in Nederland
  • 2018: Oprichting Hoogveld Rail
  • 2019: Ontwikkeling nieuwe sondeermethode naast spoor
  • 2020: Nieuw ontwerp en design spoorsondeerunit: BC100 Boxed CPT Crawler
  • 2021: Ontwikkeling onderzoek ballastdefragmentatie
  • 2021: Ontwikkeling Parvus CPT: compact sondeertoestel kleine sondeerconus
  • Over ons
  • Projecten
  • Nieuws
  • Contact
Privacyverklaring